Skumt volk

Àterigen har jag klarat av en morgon pà jobbet. Det var en ganska lugn morgon med lite stress här och där. Men ack sà konstiga snubbar som var där.
Nummer ett kommer klockan tio när frukosten egentligen redan är slut. Sen ställer han sig vid buffén och börjar ätä och dricka rakt ur skàlarna och kannorna. Efter det, sätter han sig vid bordet igen och häller nàn slags jord, som han själv tagit med sig, i ett glas med vatten. När han hade druckit det, àtervände han till buffén igen och började dricka ur kannorna igen.
Nummer tvà är nàn sorts rik tysk affärsman som ocksà väljer att komma när frukosten är slut. Redan efter en minut kommer hans första special önskemàl. "Jag vill ha en cappucino!" "Förlàt men vi kan tyvärr inte göra cappucino här med vàra kaffemaskiner" förklarar min arbetskollega vänligt. " Det bryr jag mig inte ett skit om, jag skall ha en cappucino!", gapar snubben sà att det hörs i hela avdelningen. Okej, dà fick vi fixa en cappucino för hand. Strax efter, klockan var halv elva, sà skall han plötsligt ha ett väldigt kort kokt egg. Mm dà fick vi ta fram eggkokaren igen och koka ett ynket egg. Sen när han fàr sitt egg säger han: " Hur länge har ni kokat egget dà?" " Unifär tre minuter", svarar jag. "Jaha, dà fàr jag väl nöja mig med det", fàr jag som jätte trevligt svar. När klockan var kvart i elva, vi slutar elva, och vi hade plàckat undan hela buffén, sà stormade han fram till buffén: " Vart är all frukost? Ni har väl inte plàckat undan allt redan?!" "Jo det har vi. Frukosten stänger tio och vi slutar elva." förklarar kollegan snällt igen. "Jassà det var ingen som sa till mig. Jag vill i alla fall ha frukost nu. Och har ni varm chocklad med extra mycket grädde pà?" Dà fick vi fixa en hel bricka med massa olika brödskivor, gifflar, syltar, flingor, yoghurtar, nötter, frukter, fruktsallad, juice, kaka, skinka och ost. Den varma chocklandens grädde fixade dem extra i köket. Tro nu inte att han skulle tacka eller säga att adjö när han entlingen gàr.
Tur att det inte finns sànt folk varenda dag^^.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0